W tym miejscu wypoczywam

Każda z Nas potrzebuje chwili dla Siebie, jakiegoś miejsca do relaksu, zebrania myśli, zaplanowania kolejnego dnia. Czy to miejsca do poczytania ulubionej książki, czy na zabawę z dziećmi czy też na spokojne wypicie kawy.

Dla mnie takim miejscem oprócz sypialni jest mój balkon. Ciasny bo tylko 3x1, ale własny. To miejsce gdzie przychodzę wieczorem kiedy dzieci już leżą w łóżkach. Zabieram ze sobą lampkę wina lub orzeźwiającą lemoniadę. Zasiadam wygodnie na fotelu i wsłuchuję się w szum drzew, rozmyślam co wydarzyło się dzisiaj, jak zaplanować kolejny dzień. Bardzo lubię ten moment, tą chwilę. Uspokaja mnie, spływa wówczas wszystko złe co wydarzyło się danego dnia.

Kiedyś nie lubiłam żadnej roślinności. jako dzieci miałam kilka kaktusów, które również mi padły. Stąd doszłam do wniosku, że wszelkie kwiaty nie są dla mnie. Ale po remoncie balkonu postanowiłam spróbować ponownie i wiecie co? Udało się, kwiaty w skrzynkach, doniczkach wyglądały przepięknie, aż chciało się żyć.
Są tam pelargonie, aksamitki, lawenda, stokrotki afrykańskie, komarzyca. Rok wcześniej były również zioła, pomidorki koktajlowe i truskawki. Aż tak wiele na tak niewielkim balkonie, ale dało radę i wszystko pięknie wyglądało. Polubiłam ten widok i stan umysłu, dzięki niemu uśmiech na twarzy ciągle się utrzymywał.

Mój balkon nie wygląda jak te z katalogów, zresztą nie dążyłam do tego. Dużo się na nim brudzi, gdyż nie jest osłonięty ani z boku ani z góry, słońce ciągle dopieka, parasole nie zdają egzaminu a na montaż markizy czy zadaszenia nie zgadza się Spółdzielnia. Wiec czas spędzam tam tylko wieczorami. Po wymianie płytek, pomalowaniu balustrady i nowej drewnianej poręczy oraz uchwytom do skrzynek wykonanych własnoręcznie przez męża jest dla mnie idealny. Dodatkowo osłonka na balustradę powoduje, ze nie czuję skrępowania przed przechodniami z ulicy, dla chcącego można się nawet opalać i pluskać w małym basenie.

Sami zobaczcie. Czy nie jest pięknie?














1 komentarz:

  1. Mała zmiana a duży efekt szkoda ze nie możecie zamontować markizy

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger