Kalafiorowa z pulpecikami i jaglanką

Lato to piękna pora roku, choć czasami upały doskwierają, nie chce się spędzać czasu w kuchni, no ale jeść coś trzeba, chłopcy by mi nie darowali życia gdyby nie było obiadu. Oni wiecznie głodni są, nie nadążam zakupów robić. Czasami brak mi już pomysłów na wymyślanie, zapewne też tak macie. Zazwyczaj sięgam po tradycyjne przepisy i urozmaicam je po swojemu. Tak było właśnie dzisiaj. Zupę kalafiorową praktycznie wszyscy znają, tu nie da się chyba nic schrzanić :). no ale samą zupką panowie nie nasycą się i za godzinę znowu będą głodni, stad pomysł by przemycić kawał mięsiwa w postaci pulpecików. Jak już coś dodałam to u mnie leci hurtem i dołożyłam również zdrową kaszę jaglaną. Zupka była pyszna i sycąca.
Jak wspomniałam nie jest to jakiś ekstra restauracyjny przepis, ale proste i szybkie danie. 

Składniki:
1 kalafior
2 marchewki
3 ziemniaki średnie
2 łyżki kaszy jaglanej
natka pietruszki bądź koperek

Kalafior, marchew i ziemniaki zalać wodą bądź uprzednio przygotowanym wywarem warzywnym bądź jak komuś zostanie rosół to już mega sprawa. W połowie gotowania gdy warzywa będą lekko miękkie dodać kaszę jaglaną i wrzucić surowe pulpeciki, gotować około 15 minut. Przyprawić do smaku i na koniec dodać poszatkowany koperek bądź natkę pietruszki.

Pulpeciki:
200 gram mięsa mielonego z szynki
jajko
bułka tarta
pieprz, sól, papryka czerwona

Mięso zagnieść z resztą składników, uformować małe pulpeciki

3 komentarze:

  1. Wygląda pysznie ale ja jakoś nie przepadam za kalafiorem :( Ale myślę, że z powodzeniem mogłabym zastąpić go brokułami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna zupka. Szybka na leniwy dzień i lekka na gorące lata. Jestem ZA!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger