Tak smakują swięta #11

Zamknij oczy i pomyśl o Świętach Bożego Narodzenia.
Co widzisz? Jaki zapach czujesz?


Święta kojarzą mi się przede wszystkim z zapachem i smakiem mandarynek, przyprawy korzennej i grzybami i te produkty zawsze są obecne w moim domu w okresie świąt i tuż przed.

Mandarynki i Pomarańcze
Ich smak i zapach roznosi się po całym moim domu, nie da się również ukryć, że mandarynki właśnie najbardziej smakują zimą. Mandarynki wolę bardziej niż pomarańcze, przede wszystkim szybciej obierają się.

Wiecie, że nic się nie może zmarnować? Ze skórek mandarynek czy pomarańczy można wyczarować pachnące ozdoby na choinkę.



Pomarańcze można również pokroić w plasterki, wysuszyć i wykorzystać również jako ozdobę na choinkę oraz np element dekoracji, stroików czy przystrojenia opakowań prezentów.


Plaster pomarańczy wyśmienicie smakuje z herbatą, dodaje smaku, zapachu, cudowny aromat.

 
 
 
W owoc pomarańczy można powbijać goździki, będzie nie tylko piękną ozdobą, ale również poczujemy piękny zapach w domu.
 
 




Pierniczki 
Pierniczymy tylko przed świętami, mam idealny przepis na te pyszności, na drugi dzień miękkie, smakowite.
Link do naszego przepisu pierniczki.




Pierniczki można ładnie zapakować np w celofan i dać komuś bliskiemu w prezencie.



Grzyby
Grzyby to bardzo ważnych składnik wielu potraw świątecznych min.
w zupie grzybowej 
w kapuście  z grzybami,
w uszkach do barszczu
czy w pierogach lub pasztecikach

ps. zupka grzybowa w wykonaniu mojej siostry, palce lizać

Zbieranie grzybów jesienią to bardzo dla nas przyjemny czas. Lubimy chodzić po lesie, czuć cudowny zapach drzew, trawy i grzybów. Spacery bardzo relaksują


A jakie smaki przewodzą w waszych domach w czasie świąt?.


19 komentarzy:

  1. U nas w domu rodzinnym to przede wszystkim zapach barszczu i zurku z grzybkami.pierogow z kapusta i kompotu z suszek💝😃uwielbiam te zapachy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barszczyk tez jest ale zurku z grzybkami nie jadlam

      Usuń
  2. PYSZNA GRZYBOWA MOJA ULUBIONA MY U TEŚĆIÓW WIEC W DOMU BARSZCZ PS JAK CHOINKA PO PRZEBUDZENIU:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to przede wszystkim zapach mandarynek i świerku. <3 Uwielbiam też zapach suszonych grzybów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my mamy jodlę kaukaską, świerk za duszący dla nas

      Usuń
  4. Pierniki, pomarańcze i mandarynki - moje ulubione smaki i zapachy świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mandarynki... i czujesz święta :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooooj ja mam całkiem podobny smak Świąt! Uwielbiam te kilka magicznych dni w roku i zawsze żałuję, że tak szybko mijają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby trwały dłuzej szybko by się znudziły. a może nie?

      Usuń
  7. Mnie zdecydowanie kojarzą się pomarańcze i mandarynki ze Świętami! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapach mandarynek rzeczywiście kojarzy się ze świętami i przypomina mi dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za dziecka pamietam czerwone mandarynki, czy tam clementynki teraz jakos nie spotkalam ich na swoje drodze

      Usuń
  9. Zdecydowanie zapach pomarańczy, która musiałam podzielić się z bratem

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger