Świąteczny przepis na pierniczki i dania fit #3

Przedświąteczny czas to dla wielu z nas czas długich przygotowań w przyrządzaniu smacznych potraw na święta. Obmyślamy, zapisujemy i tworzymy. 



Na początku grudnia dzieci domagają już się byśmy upiekli pierniczki. Już nie mogą się tego czasu doczekać, kiedy będą wykrawać różne wzory z foremek oraz je później ozdabiać np pisakami cukrowymi i co najważniejsze zjadać :). Tak tak to nie jedyna porcja, która nie doczeka świąt. Takich podejść i pieczenia pierniczków jest ze trzy by do świąt wystarczyło. Tradycją jest również obdarowanie najbliższych podczas świątecznych dni naszymi smakołykami. Nie ukrywam, że są bardzo zadowoleni i wzruszeni. Choć wiadomo nie są to pierniki przypominające te z katalogów czy gazet, ale są pyszne bo zrobione od serca, a to dla nas najważniejsze. A może jednak będą dla was inspiracją :).

Pierwszą i drugą porcję przygotowaliśmy z gotowca, ale nie byłam do końca zadowolona. Według informacji na opakowaniu powinno wyjść około 70 pierniczków, niestety mnie dwukrotnie nie udało sie osiągnąć takiej liczby, mimo że bardzo to ciasto cienko wałkowałam. Dzieci udekorowały po swojemu pisakami cukrowymi.





Trzeci raz już nie zaryzykowałam i wzięłam sie za przepis na ciasto od tesciowej, której zawsze wychodzi, a pierniczki są pyszne.
Składniki:
  • 2kg mąki tortowej
  • 5 jajek
  • 250g margaryny
  • 400g miodu
  • 1,5 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 80g przyprawy do piernika
  • 5 łyżek kakao
  • 1,5 opakowania proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka

Na małym ogniu rozpuścić margarynę, miód, cukier, kakao i przyprawę do piernika i wystudzić.
Następnie dodaj jajka , mąkę, sól  i wymieszać, następnie dodać proszek do pieczenia, który należy rozpuścić z połową porcji mleka, resztę mleka dodać. Ciasto wyrobić i włożyć do lodówki na około godzinę.
Po tym ciasto podzielić na trzy, cztery części, rozwałkować i wykrawać foremkami ulubione kształty.
Wyłożyć ciastka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec około 15min w 180 stopniach.







Jak wystygną, można zabrać się do dekorowania.
Możliwości dekorowania pierniczków jest mnóstwo, począwszy od:
  • tradycyjnego lukru, 
  • lukru królewskiego, 
  • lukru z dodatkiem różnych barwników, 
  • pisaki cukrowe, żelowe, 
  • koraliki, 
  • płatki, 
  • posypki 









Jak widać mistrzami dekoracji nie jesteśmy, gotowy zielony lukier nie chciał ze mną współpracować :), ale czy ładne, czy nie i tak wszystko w naszych brzuszkach znajdzie się :)


BONUS DLA WAS 
 
AAAA mam dla was coś ekstra jeszcze....
Kilka przepisów dla tych z nas, które podczas świąt chcą trzymać dietę i nie przyjmować za wiele kalorii :) Zaznaczam również, że nie są to przepisy mojego autorstwa, ale są przeze mnie wypróbowane i zapewniam, ze są smaczne oraz że wogole wychodzą :)


Makowiec i pierniczki



Karp pieczony lub może być też inna ryba



Sernik i piernik


Życzę udanych wypieków i smacznego :)

11 komentarzy:

  1. Piekne pierniczki ja niestety mam nie sprawny piekarnik :( ale teściowa piecze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te pierniczki są fajne w smaku bo z chatki kilka robiłam zresztą chatka też była smaczna :) a przepis na piernik chętnie wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  3. wygladaja cudnie dzieki za przepisy kisi mnie sernik w tym roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam idealny przepis na sernik, ale ze w tym roku na swieta wyjezdzamy to musze obejsc sie smakiem bo nie wiem czy wytrzyma podroz 5 godzin autem

      Usuń
  4. uwielbiam z moją prawie czteroletnią córką zdobić pierniczki. mamy przy tym mnóstwo zabawy i zawsze każdy pierniczek ma swoje zabawne imię, którego sobie nie możemy przypomnieć zjadając je :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło i uroczo, tych pierniczkow tyle ze tez bym imion nie pamietala

      Usuń
  5. Ooo super przepis na pierniczki, skoro wychodzi i jest od teściowej to chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo polecam, pierniczki są mieciutkie juz na drugi dzień, dzis właśnie musiaałam resztę schować bo do świat i by dooozyc do prezentów by nie było

      Usuń
  6. Akurat planujemy pieczenie pierniczków na weekend więc przepis jest jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mieciutkie na drugi dzien wiec na świeta jak znalazl

      Usuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger