A Ty robisz to systematycznie?

Chyba każda z Nas ma ten gadżet w swoim domu. Ale czy dbacie o nią odpowiednio? Przyznam się, że od niedawna uświadomiłam sobie i nie dbam należycie o mój sprzęt. Jakoś do głowy mi nawet nie przyszło.
Jakiś czas temu uświadomiła mnie znajoma, która prowadzi salon fryzjerski, że prostownicę po prostu czyści się.



Włosy produkują łój, który pod wpływem ciepła wytraca się i osadza na ściankach prostownicy. Mimo iż nie widać tego gołym okiem, wpływa to niekorzystnie na efekt prostowania. Brak systematycznego czyszczenia prostownicy może przyczynić się do niszczenia końcówek włosów.
Nie tylko łój jest prowodyrem, ale również kosmetyki, które nakładamy na włosy podczas stylizacji osiadają na płytkach i niekorzystnie wpływają na działanie sprzętu a co za tym idzie niszczą nasze włosy.

Obecną prostownicę mam od kilku lat. Firma  Remington, modelu nie pamiętam. Nie żebym reklamowała jakoś markę, ale jestem z niej zadowolona.

Czyszczenie prostownicy jest bardzo łatwe. Jest też kilka sposobów/metod:
1. Czyszczenie w domu, domowymi środkami (spirytus, płyn do naczyń, soda)
2. Czyszczenie w domu, środkami specjalistycznymi fryzjerskimi zakupionymi online
3. Można sprzęt oddać do salonu fryzjerskiego i tam również nim się zajmą.

Jeśli zależy nam na domowym sposobie to poniżej kilka rad.
  1. Oczywistym jest fakt, że przed zabraniem się do pracy prostownica powinna być odłączona od prądu elektrycznego oraz lekko ciepła.
  2. Namocz małą ściereczkę (frotte) w letniej wodzie. Możesz to zrobić samą wodą lub z dodatkiem płynu do mycia naczyń. Nie szoruj, nie naciskaj zbyt intensywnie by nie uszkodzić płytek.
  3. Brzegi płytek możesz doczyścić patyczkiem do uszu.
  4. Pozostaw prostownicę do całkowitego wyschnięcia.
  5. Prostownice należy czyścić regularnie, a będzie służyła długie lata.




1 komentarz:

  1. Ja używam mleczka kuchennego z firmy Faberlic świetnie sobie radzi

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger