Szybki placek z owocami

Dawno nic słodkiego u Mnie nie było. Przez te upały starałam się jak najmniej nagrzewać mieszkanie stąd nic nie piekłam. Trzeba było to zmienić gdy pogoda trochę odpuściła.

Szybki placek to ekspresowe ciasto, nie pochłania zbyt wiele czasu na przygotowanie, a jest bardzo smaczne. Co do owoców można dodać wszystko, od truskawek, jabłek, gruszek do śliwek. I właśnie te śliwki dodałam.

Ciasto:
5 jajek
1,5 szklanki cukru
2,5 szklanki mąki
3/4 szklanki oliwy
3/4 szklanki maślanki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki kakao

Ubijamy jaja z cukrem, następnie dodajemy mąkę, proszek, olej, maślankę. Po wymieszaniu, ciasto dzielimy na dwie części i do jednej dodajemy kakao.





Na wysmarowaną blachę, u mnie tortownica - średnica 26, naprzemiennie wlewamy raz jasną, a raz ciemną masę, na końcu układamy połówki śliwek i do piekarnika na 1.5 godziny w 200 stopniach. Po wystygnięciu posypujemy cukrem pudrem.


To smacznego życzę :)

2 komentarze:

  1. Fajne szybkie ciasto, u mnie tylko z tego co w ogrodzie pozbierałam czyli maliny i jeżyny musze pokombinować.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam śliwki mrożone! Już wyciągam, drukuje przepis i robię ciacho!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger