Kiedy nie ma Cię juz przy mnie

Kilka dni temu świętowaliśmy Dzień Matki. Ten radosny, długo oczekiwany dzień powinien być prawdziwy świętem miłości. Na pewno zdarzają się Wam chwile wzruszenia, ocieranie łez, gdy Wasze dzieci wręczają Wam laurki i małe drobiazgi, czy to gotowe zakupione w sklepie czy te zrobione własnoręcznie. Gdy pędzimy do szkoły czy przedszkola na występy Naszych pociech, są to chwile pełne wzruszenia. Albo Wy sami pędzicie do Swoim mam z bukietem tulipanów czy czekoladkami.  Jest wówczas bardzo pięknie, bo macie z kim świętować. 

Ja również świętowałam, jako matka, mam dwoje dzieci, wspaniałych, kochanych synków, ale jednak nigdy nie świętowałam tego dnia jako córka. Nigdy nie było Mi dane wręczyć swojej mamie laurki, bukietu żółtych tulipanów. Nie miałam okazji jej przytulić ani pocałować. Nie otrzymałam od niej żadnych rad w sytuacji kiedy najbardziej tego potrzebowałam, kiedy było mi ciężko czy źle. Nie cieszyłam się wspólnie z nią gdy przeżywałam pierwsze miłości,  zdałam maturę, wybierałam suknię ślubną czy urodziłam dzieci....

Na szczęście udało mi się zbudować Swoją rodzinę, w której zaznałam szczęścia i miłości. Mam kochającego męża, wspaniałe dzieci. Cieszę się, że los sprawił, że jestem silna i mimo że nie miałam od kogo czerpać wzorców wychowuję synków w miłości. Staram się być dobrą matką dla moich dzieci, wspierać ich, cieszyć się z chwil dobrych i tych gorszych.

Wiele osób świętowało 26 maja, ale też wiele z nas spędziło ten dzień nad albumem ze starymi fotografiami, na cmentarzu zanosząc kwiaty, zapalając znicz czy na rozmowach z bliskimi, którzy pamiętają bliską nam, już nie będącą przy nas kobietę.
Bywa również, że tego dnia spotykamy osoby smutne, pogrążone w myślach i tęskniące za czymś czego im brak. Dla nich też jest potrzebny taki dzień, dzień w którym jedni celebrują spotkania a inni pamięć.

Nie da się ukryć, że święta są stworzone po to by wspólnie celebrować ten czas, więc kochane Mamy doceniajmy ten czas i spędzajmy go jak najwięcej z naszymi dziećmi oraz z naszymi mamami bo nie każdemu jest to dane.


13 komentarzy:

  1. To takie prawdziwe, łezka mi się w oku zakręcila. Faktycznie warto bardziej docenić ten dzień póki można mamy go z kim świętować

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały post....ja jestem mamą, natomiast nie zapominam o swojej i zawsze staram się być przy niej, nie tylko od Święta ale zawsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wiedziałam że jak zajrzę tu to się bez łez nie obejdzie :( życie pisze różne scenariusze to prawda i trzeba żyć tu i teraz i doceniać co się ma :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana pięknie to napisałaś <3 Siedzę i ryczę. Musimy doceniać to co mamy

    OdpowiedzUsuń
  5. Życie jest nie przewidywalne moja mama zawsze była w domu ale nigdy nie miała czasu zawsze coś musiała zrobić na wczoraj. Teraz w obliczu choroby przewartosciowała sobie wszystko i te chwile z bliskimi są bescenne czsu nie cofnie ale stara się cieszyć tym co ma. Moje relacje z Leną są zupełnie inne przedewszystkim straram się mieć czas dać to co najcenniejsze współne chwile.

    OdpowiedzUsuń
  6. Relacje z najbliższymi są najważniejsze. Zawsze potrafię odłożyć laptop czy prasowanie, bo dzieci czegoś akurat chcą. Umiem ustalić priorytety. Chcę, żeby dzieci pamiętały, jaka jest, a w przyszłości była, mama.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wzruszyłam się. I od razu pomyślałam o znajomej, która rodziców straciła już wiele lat temu. W zeszłym roku , do mamy swojego chłopaka powiedziała, że dzięki niej nareszcie ma z kim świętować ten dzień...

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wpis,smutny a zarazem przypomina nam co jest najważniejsze w naszym życiu....dawanie miłości bliskim i docenianie tego co się ma.❤wszystko w dzisiejszych czasach pędzi by mieć...by żyć godnie ...by spełniać swoje marzenia-a tak naprawdę to wszystko mamy codziennie widząc i być z bliskimi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wzruszający wpis. Ja mogłam spędzić ten wyjątkowy dzień z moją mamą, choć nie zawsze mamy okazję. Mieszkam za granicą i staram się tę więź pielęgnować jak się da

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż mi sie trochę smutno zrobiło, jak pomyślałam ilu osobom nie będzie dane tego dnia świętować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przykro mi, że nie mogłaś przeżywać dnia mamy jako córka, że zabrakło Ci tak ważnej osoby. Ten wpis otwiera oczy na wiele rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  12. Wzruszający wpis. Przypomina, że najważniejsze są relacje z bliskimi. A tak często o tym zapominamy.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger