Tort czekoladowy

Kochani każda okazja dobra do świętowania. Myślę, że ten przepis sprawdzi się na każdą imprezę. Jest banalnie prosty i każdy sobie z nim poradzi.

Składniki:
  • biszkopt - gotowy lub upieczony samodzielnie (przepis poniżej)
  • śmietana  250ml. 30% lub 36% 
  • kakao
  • dżem (u mnie truskawkowy własnej produkcji)
  • produkty do ustrojenia według uznania - u mnie pisaki żelowe, płatki czekoladowe.



Ciasto biszkoptowe (tortownica o średnicy 26cm):
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1. szkl. mąki tortowej
  • 0,5 szkl. mąki kartoflanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
Jajka ubijamy z cukrem, do masy dodajemy obie mąki, proszek i olej, całość ubijamy. Wylewamy na tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy około 20 minut w 180 stopniach.


Po wystudzeniu kroimy biszkopt na dwa równe blaty.
Blat posmarowałam dżemem truskawkowym, na to włożyłam ubitą śmietanę ze szczyptą kakao, przykryłam drugim blatem i posmarowałam ponownie bitą śmietaną. Udekorowałam płatkami czekoladowymi oraz zrobiłam napis z żelowych pisaków.





Smacznego

7 komentarzy:

  1. rzeczywiście przepis dość prosty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z takim prostym przepisem Az chce sie piec, a ja ogólnie pieczenia tortów unikam z obawy, ze mi sie nie uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co sie martwic, czasami trzeba improwizowac. Najprostszy biszkopt, ulubiony krem i tort gotowy

      Usuń
  3. Wygląda pysznie. Na pewno go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger