Książeczki wspomagające edukację na poziomie klas I-III

Dla praktycznie każdego rodzica bardzo ważna jest edukacja dziecka. Na szczęście w dzisiejszych czasach nie brakuje publikacji edukacyjnych dostosowanych nawet dla najmłodszych.
Dzieci uczą się chętnie i szybko, stąd nic dziwnego, że książki edukacyjne cieszą się sporym powodzeniem. W naszej domowej biblioteczce znalazły się tym razem takie pozycje. Nigdy do końca nie jestem pewna czy wybrane książeczki zainteresują moje dzieci. Tym razem wybór padł na trzy z nich:


Dyktanda z humorem do uzupełniania i pisania ze słuchu

To książeczka do ćwiczenia ortografii przygotowana przez nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego oraz metodyków, co gwarantuje najwyższą jakość. Zawiera ona dyktanda dwojakiego rodzaju"
  1. przeznaczona do samodzielnej pracy dziecka, które uzupełnia puste miejsca w tekście.
  2. to teksty do podyktowania uczniowi, które mogą być wykorzystywane zarówno w szkole jak i podczas pracy z dzieckiem w domu.

Na końcu książeczki znajduje się słowniczek, w którym podano wszystkie słowa z części do uzupełnień.
Oczywiście nadmienię, że to seria książeczek, która składa się z sześciu części przeznaczonych dla dzieci klas I-III. My zaopatrzyliśmy się w część drugą.

Według mnie książeczka jest bardzo atrakcyjna dla ucznia. Kolorowe strony, duże litery, proste polecenia i zabawne rysunki zachęcają by po nią sięgnąć i z chęcią rozwiązywać zadania. Może stanowić ciekawy dodatek dla dzieci, które maja problemy z  ortografią lub chcą się dokształcić.




Tytuł: "Dyktanda z humorem do klasy 2"
Autor: Marta Kurdziel
Wydawnictwo: Wydawnictwo Greg
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 32
Oprawa: miękka


Krzyżówki 2-klasisty. Baw się ortografią

"Krzyżówki" to może być genialny sposób na naukę ortografii. Dzieci znajdą tu różne diagramy, logogryfy, rebusy i inne łamigłówki. 
Pamiętam w młodości bardzo wiele takich krzyżówek rozwiązywałam i  dzięki nim przyswoiłam wiele informacje z różnych dziedzin życia.
Według mnie zadania w tej książce są łatwe i dziecko nie zniechęca się podczas ich rozwiązywania.

Już okładka strony przemawia do mnie słowami: "bierz mnie i rozwiazuj te krzyżówki" :). Napiszę wam tyle, że mój drugoklasista na początku nie był chętny na taką edukację, ale gdy rozwiązał pierwsze, drugie, trzecie zadanie to chciał więcej i więcej. Sama jako nastolatka kupowałam 500 panoramicznych i potrafiłam tak godzinami zabijać wolny czas.
Nie trzeba tego traktować jako zło konieczne, dziecko może przy takiej formie nauki spędzić fantastycznie czas, poznać nowe rzeczy, nauczyć nowych słów i przy okazji poprawnego ich zapisu.






Tytuł: "Krzyżówki 2-klasisty"
Autor: Joanna Kuryjak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Aksjomat
Rok wydania:2018
Oprawa: miękka


Tabliczka mnożenia dla małych geniuszy

Matematyka do dnia dzisiejszego nie jest moją mocną stroną. Jestem typowym humanistą i nic tego nie zmieni :) Mój starszak to wręcz odwrotnie - lubi matematykę. Stąd w naszych zbiorach znalazła się ta książeczka, która wspomoże proces uczenia się tabliczki mnożenia, dla mnie to był istny horror. 
Ten dosyć gruby tomik zawiera 101 gier umysłowych opartych na tabliczce mnożenia. Te jakże ciekawe i wciągające  łamigłówki skierowane są do wszystkich małych bystrzaków (10 latków i starszych).
Myślicie, że mamy szansę stać się mistrzami tabliczki mnożenia? :)





Tytuł:Tabliczka mnożenia dla małych geniuszy
Autor: dr Gareth Moore
Wydawnictwo: JEDNOŚĆ dla dzieci
Rok wydania: 2018
Oprawa: miękka

3 komentarze:

  1. Świetne są te książeczki. Mój syn już w 5 klasie ale ta pozycja z tabliczką mogłaby mu się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dyktanda zawsze szły u nas gładko, ale tabliczka mnożenia....piąta klasa i nadal jest cieżko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uważam że lepiej uczyć dzieci dobrej obsługi komputera, bo ono w przyszłości będzie narzędziem do pracy każdego człowieka

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger