Szklarska Poręba - urlop po sezonie

Urlop, wyjazd czy choćby kilka dni oddechu to nie fanaberia, a niezwykle potrzebny organizmowi moment, w którym się regeneruje nie tylko fizycznie, ale i psychicznie.
Bez odpowiedniej dawki odpoczynku ludzie stają się mniej produktywni, bardziej drażliwi, a tym samym trudniejsi w obyciu. Choć mój mąż twierdzi, że te cechy u mnie dominują na co dzień czy byłam na urlopie czy też nie :).

Nasz zimowy urlop, wyjazd w góry był planowany już w grudniu, tuż po Świętach Bożego Narodzenia, jednak splot zdarzeń (choroby) sprawił, że był odkładany w czasie, ale w końcu udało się go zrealizować w marcu.  W górach ostatnio Ja i mąż byliśmy chyba z wycieczkami szkolnymi w podstawówce, nasze dzieci nigdy na żywe oczy nie widziały tych krajobrazów. Była to świetna okazja by się tam w końcu wybrać.
Naszym celem została Szklarska Poręba, w miarę najbliżej z dojazdem, z polecenia również znajomych.
Jaki był nasz cel? Niekoniecznie zwiedzanie, ale spróbowanie jazdy na nartach zwłaszcza przez dzieci. Chyba nie było tak źle bo cali i zdrowi wróciliśmy do domu.

Dojazd:
Jesteśmy zmotoryzowani i dla nas najkorzystniej wychodzi zawsze dojazd autem, najwygodniej, można wiele potrzebnych rzeczy zabrać ze sobą, a  jak ma się dzieci to wiadomo, że sporo tego się zabiera. Dojazd autem około 3 godziny nam zajął, droga nie była pomyślna, dużo objazdów, a nawigacja świrowała.

Zakwaterowanie:
Kilka dni przed planowanym wyjazdem przejrzałam portal Booking.com, można tam znaleźć wiele ciekawych ofert noclegowych, czasami można trafić na okazję dnia. Nam zależało by nocleg był w centrum miasta, w pobliżu sklepy,  restauracje.
Apartamenty Limba to świetne miejsce na rodzinny pobyt. Położone w samym centrum Szklarskiej Poręby świetnie urządzone komfortowe i funkcjonalne mieszkania. Nasz apartament składał się z dwóch sypialni, salonu z aneksem kuchennym w pełni wyposażonym, łazienki i balkonu. Budynek usytuowany jest w parku, na południowym stoku doliny Kamiennej z widokiem na góry. Ogród sąsiaduje z placem zabaw i choć do głównej ulicy jest zaledwie kilkadziesiąt metrów, nie dociera tu zgiełk ulicy. Z domu jest bezpośrednie zejście na główną ulicę.

Gdzie dobrze zjeść?
Śniadania i kolacje jadaliśmy w apartamencie, ale na obiady chodziliśmy w miasto. Jeśli ktoś z Was będzie w Szklarskiej to zapraszam do restauracji Niebo w Gębie. To jakże trafiona nazwa lokalu, w którym codziennie jedliśmy obiady.

Przed każdym posiłkiem na dobre trawienie, pyszny migdałowy likier

Nie dość że pyszne to porcje ogromne, np ten schabowy, nie dałabym rady.

Zupa pomidorowa była tak pyszna, gęsta i treściwa, nie potrzebne było już drugie danie.

Naleśniki ze szpinakiem zapiekane, nic dodać nic ująć.

Placek po węgiersku,mąż zachwycony

Polecam wam z całego serca.  Lokal usytuowany przy ulicy Jedności Narodowej oraz 1-go Maja, zawsze tłumy i ludzie czekający na zewnątrz aż zwolni się miejsce to chyba świadczy samo przez siebie.

Co zwiedziliśmy:
1. Wodospad Szklarki

2. Wystawa klocków Lego, która zainteresuje każdego pasjonata

3. Wjazd i zjazd kolejką linową na I stację na Szrenicę.
W trakcie wjazdu podziwialiśmy narciarzy.

4. Spacery po mieście

Co warto zwiedzić jeszcze:
1. Wodospad Kamieńczyka
2. Dinopark
3. Leśna Huta Szkła
4. Rodzinny Park Rozrywki Esplanada

Tych rozrywek nie udało nam się zwiedzić już, gdyż nacisk stawialiśmy na naukę jazdy na nartach.

Gdzie na narty dla początkujących?
Trafiliśmy na stację narciarską "Pietkiewiczówka" przy ulicy Turystycznej oraz Szkoła narciarska i snowboardowa.
W ramach ośrodka funkcjonują dwa wyciągi orczykowe: 232 metry, a także 218 metrów. Dla najmłodszych przygotowana została specjalna taśma, która umożliwi wjazd na górę. Pietkiewiczówka to stok z nowoczesną infrastrukturą, a także nowymi armatkami, które umożliwiają dośnieżanie stoku, a także profesjonalnym oświetleniem.
Stok idealny jest dla dzieci, osób uczących się, a także kursantów, którzy kładą nacisk na poprawę techniki. To miejsce przystosowane dla rodzin z dziećmi.  Na najmłodszych czeka wiele atrakcji. Dzieci mogą uczestniczyć w zajęciach przedszkola narciarskiego, rodzice w szkoleniach indywidualnych oraz grupowych.  Dla tych, których nie uda namówić się na sporty zimowe czeka kawiarnia serwująca przepyszne kawy Costa Cofee, herbaty, gorącą czekoladę, a także przekąski. Na terenie ośrodka znajduje się profesjonalna wypożyczalnia sprzętu. W pobliżu stoku znajduje się duży parking, a także toalety.

Ile to kosztuje?
Wypożyczenie sprzętu (buty, narty, kijki i kask) - 30zl - dorośli, 20zł dzieci na dzień
Instruktor - 80zł /h
Karnet na zjazdy -  10 zjazdów - 30zł dorosły, 10 zjazdów - 20zł dzieci (im więcej zjazdów tym taniej).
Taka dniówka na nasza rodzinkę to już niemała sumka. Najkorzystniej wychodzi mieć własny sprzęt i wykupić karnet całodniowy.
Instruktor, z którego usług korzystaliśmy był bardzo uprzejmy i pomocy, starszemu synkowi wystarczyło dwie godziny nauki i już sam wjeżdżał i zjeżdżał po stoku. Mnie to by chyba i 10 godzin nie wystarczyło z instruktorem :), ale spróbowałam i nie żałuje, ale widzę po sobie, że kondycja zerowa u mnie, wiec do przyszłego sezonu trzeba popracować nad kondycja :)

Wszystko co dobre szybko się kończy. Tym razem pojechaliśmy obadać teren, następny wyjazd już w sezonie na ferie, trzymajcie kciuki byśmy wszystko byli zdrowi.