Domowe crunchy - zdrowsza wersja

Zbliża się wiosna, cieplejsze dni, a co za tym idzie odkrywany Nasze ciała po zimowym czasie. Niektórym z Nas tu i ówdzie zostały zbędne kilogramy. Cóż trzeba by temu jakoś zaradzić. Więcej ruchu wraz ze zdrowszą zbilansowaną dietę zadziała na pewno cuda. Nasz organizm odwdzięczy Nam się za zdrowsze żywienie lepszym samopoczuciem.

Niejednokrotnie jadłam gotowe dania typu musli z jogurtem, ale jednak skład i smak nie do końca Mnie odpowiadał. Postanowiłam przygotować domową wersję musli - crunchy. Zdrowsza i tańsza jest na pewno a co za tym idzie bardzo smaczna i łatwa w przygotowaniu.



Składniki:
  • 200 gram płatków owsianych 
  • 100 gram otrębów (np. pszennych, owsianych, jaglanych)
  • 100 gram słonecznika łuskanego
  • 50 gram pestek dyni
  • 50 gram wiórek kokosowych
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki miodu naturalnego



Wszystkie składniki dokładnie mieszamy w misce, jeśli uznamy, że jest zbyt sypkie, można dodać odrobinę wody, by się wszystko dobrze skleiło.


Wykładamy równomiernie na blaszkę lub inne naczynie do zapiekania i do piekarnika na około 30 minut. 
Uwaga: czym szersze naczynie i cieńsza warstwa, tym szybciej i lepiej crunchy będzie zapieczone.





 Po wystudzeniu, rozdrabniany i przekładamy do słoika, bądź innego naczynia i gotowe do spożycia.



Tak przygotowane domowe crunchy można zajadać samodzielnie, z jogurtem owocowym bądź naturalnym z dodatkiem sezonowych owoców, bądź np z owocami z puszki.
Można również zabrać ze sobą  do pracy, szkoły czy na dalszą podróż. U mnie w takich wypadkach sprawdza się pojemnik termiczny od Camel & More -  pojemnik termiczny, o którym pisałam  Link.




4 komentarze:

  1. Ale fajny pomysł na śniadanie i do tego super wygląda :) Można też takie śniadanie dać komuś z pracy :) #dobrykomentarz

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam :) takie śniadanka to ja lubię :) teraz trzeba przyłożyć się mocniej do diety i zrzucić dodatkowe kilogramy! Klaudia J

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja poproszę takie śniadanko pysznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre, czasem robię :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 elvisowa , Blogger