Czas Świat Bożego Narodzenia najczęściej spędzamy w gronie rodzinnym, z najbliższymi, mamy czas dla siebie, więcej wolnego. Pomiędzy kosztowaniem pysznych świątecznych potraw, rozmowami, zabawami z dziećmi, mamy również chwilę by usiąść na kanapie i obejrzeć to co serwuje nam Tv.
Nie zawsze są to interesujące nas programy, więc już teraz można stworzyć swoją filmotekę świąteczną. Długo myślałam co warto obejrzeć bo i produkcji jest całe mnóstwo. Przedstawiam wam moje Top 10 filmów, bajek, które lubię oglądać nie tylko od święta, ale w tym czasie jest jakaś magia i mimo, że dany film obejrzałam już 10 lub więcej razy to w czasie świat oglądamy z rodziną z wielkim zapałem i zaciekawieniem.
Nie zawsze są to interesujące nas programy, więc już teraz można stworzyć swoją filmotekę świąteczną. Długo myślałam co warto obejrzeć bo i produkcji jest całe mnóstwo. Przedstawiam wam moje Top 10 filmów, bajek, które lubię oglądać nie tylko od święta, ale w tym czasie jest jakaś magia i mimo, że dany film obejrzałam już 10 lub więcej razy to w czasie świat oglądamy z rodziną z wielkim zapałem i zaciekawieniem.
1. Kevin sam w domu
Tak wiem w każde święta leci w tv, ale mimo wszystko on się nigdy nie nudzi. To według mnie najlepszy i najzabawniejszy film o tematyce świątecznej.
To film familijny, komediowy z roku 1990. Historia rodziny McCallisterów, która zamierza spędzić Święta Bożego Narodzenia we
Francji. W dzień wyjazdu omal nie spóźniają się na samolot. W wyniku
małego zamieszania zapominają ze sobą zabrać syna Kevina. Ośmioletni chłopiec zostaje sam w domu, od tej pory musi sam sobie
radzić ze wszystkim, w czym do tej pory wyręczali go rodzice... łącznie z
dwoma złodziejami, którzy tylko czyhają, by
okraść jego dom.
źródło google
2. The Holliday
Komedia romantyczna z 2006 roku z Cameron Dias oraz Kate Winslet. Historia opowiada o dwóch kobietach, które nigdy się nie spotkały i mieszkają w odległości ponad
4 000 kilometrów, spotykają się w sieci, na stronie pomagającej
aranżować zamianę domów i pod wpływem impulsu wymieniają się miejscami
zamieszkania na okres świąt. Iris wprowadza się do domu Amandy w słonecznym Los Angeles, a Amanda przyjeżdża na pokrytą
śniegiem angielską wieś. Wkrótce po przybyciu na miejsce przeznaczenia,
obie kobiety odnajdują to, czego najmniej się spodziewały: romans.Myślicie jakie będzie zakończenie? Musicie koniecznie obejrzeć.
źródło google
3. Święta Last Minute
Komedia z roku 2004r. Lubię ten film ze względu na parę aktorów Jemie Lee Curtis i Tima Allena. Małżeństwo przez całe życie obchodziło przykładnie święta Bożego Narodzenia, ale gdy córka wyjechała i nie zamierza spędzić świat w domu, małżeństwo zamierza udać się na Karaiby i tam spędzić święta inaczej. Niespodziewanie córka chce jednak przyjechać na święta to rodzice w pospiechu muszą wszystko przygotować co nie jest jednak łatwe. Dużo śmiechu zagwarantowane.
źródło google
4. Zły Mikołaj
Komedia kryminalna z roku 2003. Jak to zwykle bywa przed Świętami Bożego Narodzenia, tłumy ludzi
wybierają się na wielkie świąteczne zakupy. Korzystając z ogólnego
zamieszania i przedświątecznej gorączki, wśród kupujących grasuje dwóch
oszustów przebranych za Świętego Mikołaja i jego elfa, kradną oni co
popadnie. Jednak na ich drodze staje nieoczekiwanie spotkany 8-latek,
który pokazuje im i uświadamia prawdziwe znaczenie i czar Świąt Bożego
Narodzenia.
źródło google
5. Ja cię kocham a ty śpisz
Ah mam sentyment, pierwszy raz obejrzałam ten film w Zakopanem, będąc na wycieczce klasowej w 7-mej klasie szkoły podstawowej. Cudowna komedia romantyczna. Sympatyczna Lucy pracuje jako kasjerka na stacji metra. Jednym z jej
klientów jest mężczyzna, który bardzo jej się podoba, jednak jest ona
zbyt nieśmiała by rozpaczać z nim rozmowę. Pewnego dnia przystojny
nieznajomy zostaje okradziony i zepchnięty na tory. Dziewczyna ratuje go
przed nadjeżdżającą kolejką i wiezie nieprzytomnego do szpitala.
Lekarze stwierdzają u mężczyzny śpiączkę. Wkrótce w szpitalu pojawia się
jego liczna rodzina, która omyłkowo bierze Lucy za narzeczoną ich
krewnego. Dziewczyna nie wyjaśnia pomyłki, lecz umawia się na rodzinny
obiad by bliżej poznać krewnych przystojnego mężczyzny... Kogo w końcu pokocha Lucy?
źródło google
6. Świąteczna gorączka
Film familijny z 1996 roku. Tam gdzie gra Arnold to nie może zabraknąć dobrej zabawy i śmiechu. Biznesmenem w średnim
wieku. Zapracowany zaniedbuje swoją rodzinę, przez co traci zaufanie
swojego synka. Gdy zbliżają się święta Bożego
Narodzenia, Howard przypomina sobie, że już wcześniej obiecał synowi
zamówić na Gwiazdkę jego ulubioną zabawkę, Turbo-Mana. Howard wyrusza w
miasto, aby zdobyć upragnionego Turbo-Mana, jednak jak się okazuje jest
on trudno dostępny. Sklepy są po brzegi
wypełnione tłumami kupujących i nie jest łatwo kupić upragnioną zabawkę dla dziecka.
źródło google
7. Noc Świętego Mikołaja
Polskich filmów o tematyce świątecznej jest chyba mało, dlatego to moja propozycja dla tych co lubią krajowe produkcje. Bohaterami filmu są dwaj więźniowie: góral Jędruś i Lucjan, kolega z tej
samej celi. Dostają jednodniową przepustkę, by w przebraniach św.
Mikołaja i anioła wręczyć prezenty dzieciom z domu dziecka. Z polecenia
więziennego kapelana wyruszają do supermarketu. Mają stamtąd odebrać
paczki przygotowane przez sponsora. Pod domem dziecka okazuje się, że w
świątecznych paczkach zamiast upominków dla dzieci są zestawy dla
dorosłych, zawierające m.in. prezerwatywy. Więźniowie wspólnie z
kapelanem wracają do supermarketu.
źródło google
8. Renifer Nico ratuje święta
W Święta nie może zabraknąć również filmów dla tych najmłodszych, choć zapewne nie jeden rodzic też chętnie obejrzy. Produkcja z 2008 roku. Małego renifera Niko samotnie wychowała mama, ponieważ jego tata jest
członkiem legendarnej Powietrznej Eskadry Świętego Mikołaja. Niko nigdy
nie spotkał taty, ale bardzo go podziwia i chciałby w przyszłości być
taki jak on. Marzy o tym, aby dostać się do ekipy najbardziej odlotowych
reniferów – reniferów Świętego Mikołaja.... Jak dalej potoczą sie przygody Nico, musicie koniecznie obejrzeć.
źródło google
9. Elf
Produkcja z 2003 roku. Buddy jeszcze jako niemowlę zostaje przygarnięty przez elfy Świętego
Mikołaja. Gdy zaczyna dorastać, sieje spustoszenie na Biegunie Północnym
z powodu swoich rozmiarów. Musi więc przenieść się do świata ludzi,
dlatego wyjeżdża do Nowego Jorku w poszukiwaniu ojca i swojego miejsca
na ziemi. Okazuje się jednak, że życie w wielkim mieście nie należy do
przyjemności. Jego biologiczny ojciec jest chciwym sknerą, a ośmioletni
przyrodni brat Buddy'ego nie wierzy w Świętego Mikołaja.
Nawet bałwany nie są przyjacielsko nastawione, właściwie nie chcą się w
ogóle odzywać. Najgorsze jest jednak to, że wszyscy zapomnieli, jakie
jest prawdziwe znaczenie Bożego Narodzenia. Buddy będzie więc musiał,
używając prostych elfowych metod, odzyskać rodzinę, poznać swoje
przeznaczenie oraz ocalić Święta dla Nowego Jorku i całego świata.
źródło google
10. Listy do M.
To jedyna pozycja w rankingu, której nigdy nie miałam przyjemności obejrzeć i dlatego nadrobię to. To polska produkcja z 2011 roku. Teraz czas na film "Listy do M.", w którym pogubieni życiowo bohaterowie
odkryją, że to, co ich spotkało, to właśnie miłość! W jeden, wyjątkowy
dzień w roku, pięć kobiet i pięciu mężczyzn przekona się, że przed
miłością i świętami nie da się uciec.
źródło google
A wy co obejrzycie w święta?
Macie swoje propozycje?
Macie swoje propozycje?
Moja lista wyglada calkowicie inaczej i wiecej w niej tych filmow romantycznych... w tym roku jednak maz mi zapowiedzial ze do niej dolacza wszystkie czesci Kevina, bo dla niego to oznacza swieta... no ok. Bedzie wesolo i przed tv :)
OdpowiedzUsuńmój by chyba od tego romantyzmu zemdlal. starałam się by każdy znalazł coś dla siebie, ja mąż i dzieci
UsuńZgadzam się z każdą jedną propozycją powyżej. Muszę tylko koniecznie nadrobić obejrzenie Renifera Niko, bo zwiastuny są bardzo obiecujące, a wciąż nie udało mi się zdobyć płyty z filmem. Dziecko również miałoby frajdę :)
OdpowiedzUsuńRenifer Nico jest super, moje chłopaki uwielbiają
UsuńZ powyższej listy skusiłbym się na 8 pozostałe już widziałem ;)
OdpowiedzUsuńRenifer Nico, polecam
UsuńMusze poszukać czegoś z poza listy. ;)
UsuńŚwietne, wręcz kultowe propozycje! Listy do M zawsze fajnie obejrzeć! Tak jak Kevina! Reszty nie widziałam, może ktorąś z Twoich propozycji zobacze w te Święta :)
OdpowiedzUsuńJa zamierzam obejrzeć właśnie Listy do M bo każdy zachwala
UsuńKultowe filmy, bez nich nie ma świąt w telewizji. :)
OdpowiedzUsuńdokładnie
UsuńZnam wszystkie filmy, które wymieniłas ale chętnie obejrzałabym tylko numer 5. Na pozostale jakos szkoda mi czasu.
OdpowiedzUsuńoj szkoda ze tylko jeden
Usuńlubię święta i te wszystkie świąteczne filmy, mało, że mi nie przeszkadzają to chętnie je z łóżka oglądam :D
OdpowiedzUsuńłożko, świetna perspektywa
UsuńBardzo lubię Holiday! Ten domek jednej z głównych bohaterek jest cudowny!
OdpowiedzUsuńchciałabym choc raz znależć sie an drugim krańcu swiata w takim domku
UsuńHoliday <3 <3 <3
OdpowiedzUsuńrównież uwielbiam
Usuń"Kevin sam w domu" to już chyba tradycja. :D
OdpowiedzUsuńtaaak , tak jak choinka
Usuń